Follow Me on Pinterest

18 september 2009

Mere held....


















Dukkestel, jeg har taget billedet meget tæt på. Det er så yndigt!





Gamle bageforme i dukke-format





Mit held vil ingen ende tage. Den dejlige dame, der for nogen tid siden henvendte sig til mig om jeg ville købe noget gammelt linned, hun havde arvet (det gjorde jeg!!) og som jeg fik vist en brøk-del af her på bloggen, har igen henvendt sig til mig.

Ville jeg have nogle sengetæpper og 2 kapper, som hun mente hørte til nogle af de gardiner, jeg fik med sidst? - Jow da, jow da og atter jow da, det ville jeg gerne og hvor var jeg glad for at hun spurgte mig.



Dette var de fine tæpper og kapperne, jeg skulle hente....









Men jeg kom hjem med kassevis af fantastiske ting. For der var lige lidt mere, jeg skulle se på....og tak fordi jeg måtte det, Kirsten!!

Deriblandt de vidunderlige dukketing, på de første billeder, og den gamle dukke som er så smuk at hun kunne være af en anden verden. Lå i en kasse med håndskrevne notater om hvornår den er fra og hvem, der har haft den. Var det ikke bare en nydelse at se det?


Min header er kreeret på et foto af en skuffe-ordner, hvori der lå fine silkeunderkjoler på stribe!

Den så sådan ud (den ene af dem, der var flere)












Jeg vil vise det hele efterhånden, som jeg får det registreret og fotograferet. Det meste kommer til salg i min butik. Det tager lidt tid, når der er så meget.











GLEM IKKE vores konkurrence, du kan stadig nå at vinde den fine vintage natkjole og en hemmelig 2. præmie!



8 kommentarer:

Mitt hvite hus sagde ...

Så snill dame da... skjønn dukke... Jammen har du vært heldig... god helg.. klem Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Ser ut som du hittat en liten guldgruva, så mycket fint du får köpa av din bekant. Den lilla dockan är så söt. Sen kommer två ord jag inte förstår, täpper och kapperne. Kan det vara överkast och gardiner tro.. Ja fint ser det ut, du får mycket fint i din butik. Här håller jag på och förbereder kalas, maten är klar, bara och värma och bordet är dukat. Ha nu en bra helg Helle.
goa kramen
AnnaMaria

Josefine sagde ...

Hei Helle

Gratulerer med nydelige skatter...så heldig du er! Jeg liker så godt sånne gamle barneleker, de er så sjarmerende. Disse var så søte, både dukken, møblene og dynen..sukk

Og så en kasse med gamle vakre stoffer...himmel og hav så gøy! Skal bli kjekt å se nærmere på dem etterhvert...

Headeren ble så artig og fantasifull også...så tøff!

Ønsker deg en god helg min venn, vi snakkes:) Stor klem

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Sikke en sød dukke og sikke fine billeder du har på din blog, skægt at man skal helt til Sverige for at finde en dansk blog med den slags interesser.
Tak for kigget
vh Sussi

Lilla Blanka sagde ...

Hej Helle!

Åh vad mycket fint! Jag gillar de gamla kakformarna!

Kram och ha en fin weekend ♥
Mia

Nostalgia sagde ...

så heldig du har vært ! Den dukken var jo bare så bedårende !

Her bllir det masse fint til butikken din :-)

Ønsker deg en deilig helg !
Klem, Nostalgia

Crinoline sagde ...

Hei,Helle.For det første,tusen takk for alle tips du har sendt meg.Vi har nå bestilt og skal bo i Skagenområdet.Gleder meg,det er alltid så hyggelig med en tur til Danmark.For noen skatter du har fått tak i.Ekstra godt likte jeg de små formene. Ønsker deg en fin helg,min venn.Klem fra Crinoline

M sagde ...

Akk og ve hvor mye nydelig du snubler over!!
Nå har jeg lagt deg på forsiden av Bloggedamer40+, ta en titt, og fortell meg gjerne om du vil endre på noe!!!
Jeg håper den lille reklamen fører til besøk på bloggen din!
Stor klem,M